lørdag den 29. september 2012

Opskrift På Madpakkeboller

Jeg sidder lige nu i København hos noget familie og har derfor ikke fået bagt de sidste par dage, men I skal selvfølgelig ikke snydes for nogle indlæg! I onsdags bagte jeg disse super lækre madpakkeboller, som jeg, for længe siden, fandt en opskrift på. Opskriften er bare så dejlig nem, og så smager de fantastisk!

Her får i opskriften :)

 Ca. 14 stk.

Det skal du bruge:
50 g. gær
2 dl. lunkent vand
2 dl. mælk
6 spsk. olie
1 spsk. sukker
1 tsk. groft salt
2½ dl. grahamsmel
2½ dl. durummel
2½ dl. havregryn
3 dl. hvedemel

Sådan gør du:
1. Opløs gæren i det lunkne vand.
2. Tilsæt mælk, olie, sukker og salt.
3. Rør grahamsmel, durummel og havregryn i.
4. Tilsæt hvedemelen lidt af gangen, og ælt dejen godt sammen.
5. Stil dejen til hævning i 45 min.
6. Form dejen til  ca. 14 små brød og lad dem efterhæve i 20 min.
7. Rids riller i brødene, og pensl dem med mælk.
8. Bag bollerne i en 220 grader varm ovn i ca. 15 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar