søndag den 3. marts 2013

Opskrift På Rugkerneboller

Endnu en dag med skønt vejr. Hvor er det bare fantastisk! Her den anden dag kom min mor hjem med en pose rugkerner og en pose durumkerner. Jeg fik straks lyst til at eksperimentere med kernerne, så i dag bagte jeg disse rugkerneboller. Opskriften tager udgangspunkt i opskriften på grovboller, som jeg bagte helt i starten af bloggens levetid. Dog har jeg lavet et par små ændringer. Resultatet er super godt, og rugkernerne gør bollerne så lækre;)

Jeg kan helt klart anbefale denne opskrift!
 Ca. 12 stk.

Det skal du bruge:
50 g. gær
3 dl. mælk
2 spsk. olie
1 æg
1 tsk. salt
1 spsk. honning
2 dl. rugkerner
100 g. havregryn
400 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Lun mælken, og rør gæren ud heri.
2. Tilsæt olie, æg, salt, honning, rugkerner og havregryn.
3. Tilsæt hvedemelen lidt af gangen, og ælt dejen godt sammen.
4. Lad dejen hæve i 1 time.
5. Form dejen til boller, og lad dem efterhæve i 30 min.
6. Pensl bollerne med mælk.
7. Bag bollerne i en 220 grader varm ovn (varmluft 200) i 15 - 18 min.
  
Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

Ingen kommentarer:

Send en kommentar