onsdag den 26. juni 2013

Opskrift På Rugstykker med chokolade

Så er det snart sommerferie! Det er slet ikke til at forstå! Jeg glæder mig som et lille barn, og kan slet ikke vente! Jeg skal flere forskellige, spændende, ting i denne sommerferie, som jeg vil fortælle mere om i de kommede dage. Det bliver fantastisk!

Men nu til dagens opskrift. Jeg fik faktisk idéen til opskriften af min veninde Caroline. Hun sagde, at jeg skulle lave nogle grove chokoladeboller, hvilket blev til disse rugstykker;)

Så kan jeg se at Viva La Vanilla har ramt 50 følgere via Bloglovin', hvilket betyder KONKURRENCETID! Mere information følger i de kommende dage:)

Her har I opskriften - God fornøjelse!
Ca. 12 stk.

Det skal du bruge:
25 g. gær
4 dl. mælk
1 tsk. salt
100 g. kogechokolade
100 g. havregryn
200 g. groft rugmel
200 g. hvedemel

Sådan gør du:
1. Lun mælken, og rør gæren ud heri.
2. Tilsæt salt, hakket kogechokolade, havregryn og groft rugmel, og rør godt sammen.
3. Tilsæt hvedemelen lidt af gangen, og ælt dejen godt.
4. Lav dejen hæve i 1 time.
5. Form dejen til boller, og lad dem efterhæve i 30 min.
6. Pensl bollerne med mælk.
7. Bag bollerne i en 200 grader varm ovn (varmluft 180) i 10-15 min.

Følg Viva La Vanilla på Bloglovin'│Følg Viva La Vanilla på Facebook

Ingen kommentarer:

Send en kommentar